با شیوع کرونا روش ویزیت روانپزشکی آنلاین یا غیرحضوری گسترش بیشتری در تمام دنیا یافته است. قبل از شیوع کرونا، به طور خاص، ویزیت روانپزشکی غیرحضوری در مواردی بیشتر استفاده می­شد که فردی به علت دور بودن مسافت و یا داشتن معلولیت­های جسمی و یا محدودیت­هایی برای حضور در مطب درخواست ویزیت غیرحضوری داشت که به صورت آنلاین یا با استفاده از اینترنت و یا با استفاده از تلفن انجام می‌شد. البته با توجه به شیوع کرونا با توجه به اینکه حضور یافتن در مطب ها می­تواند ریسک ابتلا به کرونا را افزایش دهد، روش ویزیت غیرحضوری یا آنلاین روانپزشکی و نیز سایر رشته­هایی که امکان ویزیت غیر حضوری بیماران است، بیشتر باب شده است.

نکته مهم این است که از زمان شیوع کرونا پروتکل­ها و به اصطلاح استانداردهایی برای انجام ویزیت و یا روان­درمانی و مشاوره غیرحضوری برای روانپزشکی نیز تعریف شده است. یکی از این موارد این است که فردی که درخواست ویزیت تلفنی و یا آنلاین روانپزشکی، مشاوره و یا روان­درمانی را دارد، باید حتماً از نظر اینکه آیا می­توان او را به صورت غیرحضوری نیز ویزیت کرد یا نه ارزیابی شود؛ به این معنی که افرادی که نیاز به ویزیت اورژانسی روانپزشکی دارند، کاندید خوبی برای ویزیت غیرحضوری نیستند. مثال­هایی از این موارد که حتما نیاز به ویزیت حضوری توسط روانپزشک دارند عبارتند از :

افرادی که دارای افکار خودکشی و یا دگرکشی و یا افکار آسیب به خود به صورت جدی هستند، افرادی که به علت عوارض دارویی نیاز به ویزیت حضوری توسط روانپزشک و یا طب اورژانس را دارند.

بنابراین در افرادی که نیاز به ویزیت حضوری توسط روانپزشک است، این روش قابل انجام نیست اما در سایر موارد می‌تواند در صورت توافق بین بیمار و روانپزشک این اقدام­ها انجام شود. البته می­توان گفت که ارتباط بین فردی و حالت­های غیرکلامی و حضور فیزیکی در مطب به خصوص در ویزیت روانپزشکی تاثیر بسزایی دارد اما در مواردی که تهدید کننده جان بیمار و پزشک مثل شیوع کرونا است، می‌توان با رعایت پروتکل­هایی که ذکر شد ویزیت غیرحضوری و مشاوره را به صورت تلفنی یا آنلاین با واتس­آپ و اسکایپ انجام داد.

در این مطب نیز اقدام ویزیت غیرحضوری آنلاین با تلفن و یا با گوگل میت فقط در مواردی که امکان هماهنگی از نظر روز و ساعت یا هزینه مقدور باشد، بعد از هماهنگ شدن با روانپزشک و در صورت صلاحدید انجام می­گیرد.