بهترین درمانهای غیردارویی زودانزالی

درمان زود انزالی به صورت درمان داروئی و غیر داروئی است. درمان زود انزالی به روش درمان خانگی برای زود انزالی، یکی از روش های درمان زود انزالی مردان به خصوص برای زود انزالی شدید است. از مهمترین سوال هایی که در زمان ویزیت حضوری و غیر حضوری روانپزشکی از متخصص اعصاب و روان و یا سایر پزشکان سوال می کنند این موارد است: بهترین دارو برای زود انزالی مردان چیست؟ درمان زود انزالی مردان، رفع زود انزالی، قرص زود انزالی خانمها، قرص مخصوص زود انزالی، بهترین دارو برای زود انزالی مردان، داروی زود انزالی، درمان زودانزالی. در زمینه درمان زود انزالی، یکی از مهمترین روش ها به صورت درمان های خانگی زودانزالی است که در مقاله زیر توسط دکتر ندا فرزانه بورد تخصصی روانپزشکی که در تهران فعالیت می کند،  برای خوانندگان محترم سایت ایشان با عنوان “بهترین درمانهای غیردارویی زودانزالی” نوشته شده است که در سایت موجود است و علاقمندان می توانند این مقاله را نیز مطالعه کنند.

 

رواندرمانگر تهران

انزال زودرس یا زودانزالی

(Premature Ejaculation) زود انزالی یکی از شایعترین اختلالات جنسی در مردان می ‌باشد. در مقاله زیر نکات علمی توسط خانم دکتر ندا فرزانه روانپزشک و سکس تراپیست درمورد زودانزالی مردان و راهکارهای غیرداروئی برای خوانندگان محترم سایت ایشان نوشته شده است. روش علمی و صحیح برخورد در فردی که دچار زودانزالی است، مراجعه به پزشکان متخصص روانپزشک، اورولوژی و سکس تراپیست است تا با تشخیص به موقع و درمان بتوانند درمانهای لازم را بسته به شرایط فرد برای او تجویز کنند. البته در ادامه تعدادی از روشهای غیردارویی در درمان انزال زودرس را که میتوانند در مرحله قبل از مراجعه به پزشکان متخصص و با رعایت احتیاط ها که در ادامه هر روشی آمده است را به کار بگیرند. صد البته که مراجعه از ابتدا برای درمان زودانزالی به پزشک متخصص میتواند نتایج درمانی بهتری داشته باشد و مطالب زیر صرفا چند روش غیر دارویی ساده است که برای افزایش آگاهی خوانندگان محترم سایتم گذاشته شده و به هیچ عنوان نمیتواند جایگزین روشهای تشخیصی و درمانی پزشکان متخصص را بگیرد.

نام‌ های دیگر برای این بیماری انزال زودرس عبارتند از : انزال سریع، ارضاء شدن پیش از موعد، نقطه اوج زودرس و انزال پراکسی است. انزال در مردان که معادل ارگاسم است، نشان‌ دهنده آخرین مرحله چرخه جنسی در طول رابطه جنسی سالم در مردان است. انزال در حقیقت، واکنشی است که نتیجه تعامل عملکردهای عصبی جسمی، سمپاتیک و پاراسمپاتیک عمدتا نورون‌ های دوپامینرژیک مرکزی و سروتونرژیک است. در این مسیر، دوپامین و سروتونین انتقال‌ دهنده‌ های ضروری هستند؛ دوپامین انتشار و انزال را از طریق گیرنده‌ های D۲ افزایش می ‌دهد، در حالی که سروتونین از طریق گیرنده ‌های سروتونین دارای نقش بازدارنده است. ​

شیوع بیماری انزال زودرس ۲۰ % در مردان معتاد به الکل گزارش شده‌ است. از نظر کلی میزان شیوع انزال زودرس بین ۲۵ % تا ۴۰ % مردان در تمام گروه ‌های سنی تخمین زده شده است. از سایر علل عبارتند از: مشکلات در روابط زناشویی و مسائل عاطفی با همسر، اضطراب منتشر، مصرف بعضی از داروها، علل جسمی. در حقیقت، روند انزال دو قسمت اصلی دارد: خروج مایع منی و پرتاب مایع منی. ارگاسم مقوله ای جداگانه است اما به طور همزمان با انزال رخ میدهد. خروج مایع منی شامل انقباضات کیسه منی و پروستات است که منجر به دفع اسپرم و مایع منی به مجرای خلفی پیشابراه می‌ شود. که توسط سیستم عصبی سمپاتیک میانجی گری می ‌شود. پرتاب مایع منی شامل انقباضات ضرباندار عضلات دیواره و کف لگن با شل شدن اسفنکتر ادرار خارجی مجرای ادرار است. این امر توسط اعصاب جسمی S2 تا  S4 و سیستم عصبی سمپاتیک میانجی گری می شود. این رفلکس ها با ورودی حسی از انتهاهای عصبی در آلت جنسی تحریک می‌ شوند که از طریق نخاع خاجی به قشر حسی مغز مرتبط می‌ شوند. این مسیر شامل نورون ‌های سروتونرژیک و دوپامینرژیک مرکزی با دخالت ثانویه نورون‌ های کولینرژیک، آدرنرژیک، اکسی تونرژیک و گاما آمینو بوتیریک اسید است. ​

تعریف جامعه بین‌ المللی اختلالات جنسی از انزال زودرس در سال ۲۰۱۴

​​​زود انزالی که همیشه و یا تقریبا قبل یا در حدود یک دقیقه بعد از دخول واژینال در زمان رابطه جنسی رخ می ‌دهد. ​همچنین عدم توانایی به تاخیر انداختن انزال در تمام یا تقریبا تمام روابط جنسی که دخول واژینال رخ می دهد. این مسئله حتما باید موجب پیامدهای شخصی منفی مانند اضطراب،ناراحتی، ناامیدی، و / یا اجتناب از رابطه جنسی شود. ​

درمان خانگی زود انزالی با مارچوبه و شیر

در مورد درمان خانگی زود انزالی آقایان می توان گفت که در مورد بهترین روش خانگی درمان زود انزالی می توان گفت که مارچوبه به خانواده نیلوفرها تعلق دارد و به خاطر خواص دارویی بالایی که دارد بسیار با ارزش است. شبیه به تعداد معدودی از گیاهان، تمام بخش های مارچوبه دارای خواص دارویی هستند. این گیاه به رنگ های بنفش، سبز و سفید موجود است. برای متوقف کردن انزال زودرس اقدامات زیر را انجام دهید:

  •      دو قاشق چایخوری مارچوبه هندی پودر شده را با یک فنجان شیر مخلوط کنید.
  •       مخلوط را روی گاز بجوشانید.
  •       روی ظرف را بپوشانید و اجازه بدهید مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد.
  •        پس از آماده شدن مخلوط می توانید سه بار در روز از آن بنوشید.

 

مارچوبه به عنوان منبع ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی ضروری معرفی می شود. این گیاه سرشار از ویتامین A، ویتامین B1 یا تیامین، ویتامین B2 یا ریبوفلاوین، ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید، ویتامین B3 یا نیاسین، فولات، ویتامین B6، ویتامین C، E و K است. مواد معدنی موجود در مارچوبه عبارتند از فسفر، پتاسیم، سلنیوم، زینک یا روی و منیزیم. این گیاه کالری کم و فیبر خیلی زیادی دارد.

مقدار زینک موجود در بدن برای تولید تستوسترون ضروری است. ویتامین A برای تنظیم هورمون جنسی پروژسترون مهم است و تولید تستوسترون را بهبود می بخشد.

ویتامین B3 باعث بهبود گردش خون در بدن شده و سطح کلسترول را کاهش می دهد. ویتامین C می تواند میزان اسپرم را افزایش دهد و گردش خون و فشار خون را در آلت تناسلی تقویت کند. بنابراین مارچوبه به عنوان یکی از بهترین درمان های گیاهی برای انزال زودرس معرفی می شود.

ترکیبات ضد التهاب موجود در مارچوبه عبارتند از پروتوودوسین، دیوسژنین، آسپارینین، ساراساپوژنین و ایزورامنتین. به علاوه مارچوبه حاوی فلاونوئیدهایی نیز هست. برای حفظ سلامتی بدن لازم است بدن هر ماده مغذی را از غذایی که می خورید جذب کند. کربوهیدرات های پیچیده تا زمانی که به روده بزرگ نرسد، هضم نمی شود.

با ارزش های غذایی شیر در زمینه کلسیم، ویتامین دی و مواد معدنی آشنا هستیم. به طور مثال، شیر پوست بدن را تغذیه می کند، به بهبود سیستم ایمنی کمک می کند و از بروز بیماری هایی مانند پوسیدگی دندان ها، پوکی استخوان، مشکلات تنفسی، چاقی و انواع سرطان جلوگیری می کند. شیر حاوی کلسیم است که مهم ترین ماده در استخوان های انسان محسوب می شود. مواد معدنی موجود در شیر هم عبارتند از ریبوفلاوین، روی، پروتئین، منیزیم، سلنیوم و همچنین کربوهیدرات ها.

 

اگر دچار هر یک از مشکلات زیر هستید، نباید از ترکیب شیر و مارچوبه استفاده کنید:

 

  •        متابولیسم بدن تان کم است. کربوهیدرات موجود در مارچوبه باید به وسیله تخمیر شدن هضم شود که زمان انجام این فرایند نفخ بروز می کند و ممکن است دچار مشکلات معده و روده شوید.
  •        خانم های باردار نمی توانند از مارچوبه و شیر استفاده کنند. این ترکیب تعادل هورمون هایی که برای کنترل تولد استفاده می شوند را بر هم می زند.
  •        به تره پیاز و دیگر گیاهان خانواده نیلوفرها حساسیت دارید
  •       به شیر حساسیت دارید. عدم تحمل لاکتوز که نوعی حساسیت به شیر است منجر به بروز اسهال، درد معده و سوء هاضمه می شود.

 

روشهای درمانی تخصصی زودانزالی

روش علمی و صحیح برخورد در فردی که دچار زودانزالی است، مراجعه به پزشکان متخصص روانپزشک، اورولوژی و سکس تراپیست است تا با تشخیص به موقع و درمان بتوانند درمانهای لازم را بسته به شرایط فرد برای او تجویز کنند. البته تعدادی از روشهای غیردارویی در درمان انزال زودرس را که میتوانند در مرحله قبل از مراجعه به پزشکان متخصص و با رعایت احتیاط ها که در ادامه هر روشی آمده است را به کار بگیرند، در بالا توضیح داده شد. صد البته که مراجعه از ابتدا برای درمان زودانزالی به پزشک متخصص میتواند نتایج درمانی بهتری داشته باشد و مطالب زیر صرفا چند روش غیر دارویی ساده است که برای افزایش آگاهی خوانندگان محترم سایتم گذاشته شده و به هیچ عنوان نمیتواند جایگزین روشهای تشخیصی و درمانی پزشکان متخصص را بگیرد.

نکته پایانی مقاله توسط نویسنده مقاله

ندا فرزانه دکتر روانپزشک متخصص ذکر می کند که مقاله ای نیز در سایت با عنوان “اختلال زود انزالی در مردان با سندرم روده تحریک پذیر” وجود دارد که در زمینه بهترین دارو برای زود انزالی مردان، داروی زود انزالی و درمان زود انزالی مردان با سندرم روده تحریک پذیر نکاتی  را برای درمان ارائه داده است که علاقمندان می توانند مطالعه کنند. مقاله مرتبط دیگر نیز در زمینه اختلال نعوظ و یا زود ارضایی در افرادی که سیگار یا الکل مصرف می کنند با عنوان ” نقش سیگار در اختلال نعوظ مردان” موجود است. ” نکته دیگر این است که در زمینه قرص مخصوص زود انزالی آقایان می توان گفت که داروی خوراکی برای هر فرد در این زمینه متفاوت است و اینکه عنوان دارویی خاصی برای درمان زود انزالی تمام مردان وجود ندارد. بنابراین، مردان مبتلا به بیماری زود انزالی، باید که بر اساس شرایط جسمی و روانی خود با کمک روانپزشک و بعد از ویزیت روانپزشکی حضوری و یا غیر حضوری درمان های دارویی لازم را در صورت نیاز دریافت نمایند.